Zdrowe zamienniki – Jak jeść zdrowo bez wysiłku?

Zbliżająca się wielkimi krokami wiosna, to świetna okazja żeby zadbać o swoją sylwetkę. Nie musimy od razu radykalnie zmieniać naszego sposobu odżywiania. Wystarczy, że do diety wprowadzimy kilka zmian, które sprawią, że poczujemy się zdrowsi.

Po pierwsze zrezygnujemy ze smażenia na głębokim tłuszczu. zamiast tego gotujmy mięsa i ryby na parze. Możemy też je upiec w piekarniku. Będą równie smaczne, a przy tym mniej kaloryczne.

Do starajmy się jeść jak najczęściej świeże warzywa i owoce. One dostarczą nam witamin i mikroelementów, a także błonnika. Błonnik pobudza nasze jelita do szybszej pracy. Błonnik sprawia, że szybciej czujemy się najedzeni, szybciej pozbywamy się produktów przemiany materii.

A co pić?

Przede wszystkim wodę. To ona jest głównym budulcem naszego organizmu. Korzystny wpływ ma także zielona herbata. Ten napój ma właściwości antyseptyczne, przyśpiesza metabolizm. Dlatego warto ją pić w umiarkowanych ilościach.

A co z kawą?

Kawa nam nie zaszkodzi, pod warunkiem że nie dosypiemy do niej ogromnych ilości cukru i śmietanki.